Ve karar verildi: Sony, tartışılan stüdyosunu kapatıyor!


Bir oyun stüdyosu daha kapılarını kapatıyor. Sony, Concord adlı takım nişancı oyununun başarısız satış performansının ardından, oyunu mağazalardan geri çekmiş ve müşterilerine para iadesi yapmıştı. Şimdi de oyunun geliştiricisi Firewalk Studios'u resmen kapatma kararı aldı.

Concord'un lansmanından yalnızca iki hafta sonra sunucuları kapatıldı. Oyun yönetmeni Ryan Ellis, oyunun zorlu süreçlerinden sonra daha geri planda bir rol almayı seçerken, Sony projeyle ilgili seçeneklerini değerlendireceğini duyurdu. Ancak nihayetinde karar, stüdyonun tamamen kapanması yönünde oldu.

Sony Interactive Entertainment’ın Stüdyo İşletme Grubu’ndan Hermen Hulst, karar hakkında yaptığı açıklamada, "Uzun değerlendirmeler sonucunda, Concord'u kalıcı olarak sonlandırmanın ve stüdyoyu kapatmanın en iyi yol olduğuna karar verdik" dedi. Hulst, Firewalk ekibine emekleri, yaratıcılıkları ve özverileri için teşekkür etti. Bloomberg News’e yapılan açıklamada ise stüdyonun 172 çalışanının işini kaybedeceği bildirildi.

Çevrimiçi Oyun Sektörünün Zorluğu ve Concord’un Mücadelesi

Çevrimiçi oyun sektörü oldukça rekabetçi bir yapıya sahip. Concord'un uzun geliştirme süreci, piyasada güçlü rakipler bulunurken oyuncuların beklentilerini karşılayamamasına yol açmış olabilir. Pek çok takım nişancı oyunu ücretsiz oynanabilirken, sezonluk veya savaş bileti modelleriyle gelir elde etmeyi başarıyor. Concord'un 40 dolarlık satış fiyatı ise oyuncular tarafından fazla bulunmuş veya türünün kalabalıklığına yenik düşmüş olabilir.

Oyun Dünyasında Kapanış Dalgası

Bu haber, oyun sektörü için bir başka zor dönemi işaret ediyor. Firewalk Studios, ticari anlamda başarı elde edemeyen bir örnek olsa da, sektör son yıllarda birçok kapanmaya sahne oldu. İşten çıkarmalar ve kapanmalar sektörde önemli bir konu haline gelirken, Firewalk, Sony Interactive Entertainment tarafından geçen baharda satın alınan stüdyolardan biriydi.

Netflix de geçen hafta henüz bir projeye başlamadan AAA bir stüdyosunu kapattı, Microsoft ise yılın başında Zenimax çatısı altındaki üç stüdyoyu kapattı. Sektörde daha az sayıda oyuncu pazarı kontrol ettikçe, deneysel projelere ve düşük karlılığa olan tolerans da azalıyor gibi görünüyor. Bu gibi ani kapanmaların gelecekte daha da yaygın hale gelmesi olası.