DOLAR 19,3938 -0.05%
EURO 21,3251 0.06%
ALTIN 1.244,76-0,45
BITCOIN 568831-2,79%
İstanbul
13°

PARÇALI AZ BULUTLU

04:40

İMSAK'A KALAN SÜRE

xslot trbet tarafbet orisbet betturkey betpublic bahiscom betebet betlike mariobet betist 1xbet trendbet istanbulbahis zbahis royalbet betwild alobet aspercasino trwinbetonred bizbet
Casibom
PROJE İSMİ AMACI DURUM BAĞLANTI LİNK
100 Yazar 100 Eser Cumhuriyetimizin 100. yılına özel Tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Kudüs Kanayan Yaramız Tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Yarım Kalan Hikayeler Herkesin bir hikayesi vardır Eser alımı tamamlandı Eser Paylaşımı
Öğretmenim Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim Devam ediyor Eser Paylaşımı
Ortadoğu şiir yarışması 3 kişiye ödül verilecek Devam ediyor Eser Paylaşımı
Güle Revan 40 Yazar 40 Naat Eser alımı tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Tren raylarında ve çevresinde taş olmasının sebebi budur
46 okunma

Tren raylarında ve çevresinde taş olmasının sebebi budur

ABONE OL
12 Mart 2024 20:56
Tren raylarında ve çevresinde taş olmasının sebebi budur
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Mutlaka dikkatinizi çekmiştir; demiryolu raylarında ve rayların etrafında hep kırık, parçalanmış taş parçaları bulunur. Peki ama bunun sebebi ne; hiç merak ettiniz mi? Demiryolu raylarının yanında neden küçük taş parçaları var?

Bu, ilginç bir cevabı olan iyi bir soru… Bu taşlar aslen balast olarak bilinir. Amaçları, rayları yerinde tutan ahşap çapraz bağları sabit tutabilmektir.

Bu konuda Independent şu yorumu yapıyor: Kilometrelerce uzanan dar ve çelik şeritleri zeminin üzerinde inşa edenlerin karşılaştığı mühendislik zorluklarını düşünün… Bunlar ısı genleşmesine ve büzülmesine, yer hareketine ve titreşime, sert hava koşullarından yağış birikmesine ve alttan ot ve bitki büyümesine maruz kalırlar. Yani sabit durmaları oldukça zordur. Ayrıca zamanın yüzde 99’unda yüksüz olarak yerlerinde dururlarken, kalan yüzde 1’lik zaman diliminde ağır hareketli yüklere maruz kaldıkları da unutulmamalı.

Peki bu sorunu nasıl aşabiliyoruz? Cevap, çıplak zeminle başlamak ve ardından su altında kalmaması için yolu yeterince yükseltmek için bir temel oluşturmakla başlıyor. Temelin üstüne bir yük kırma taş (balast) bırakırsınız. Taşın üzerine bir sıra ahşap kiriş (ray yönüne dik) döşersiniz. Daha sonra kirişlerin etrafına kırma taş dökmeye devam edersiniz. Taşın keskin kenarları, birbirlerinin üzerinden kaymalarını zorlaştırır (pürüzsüz, yuvarlak çakılların yapacağı şekilde), böylece onları etkin bir şekilde yerinde kilitler. Sonra sıra, çelik raylara gelir; onları uçtan uca bağların üzerine yerleştirirsiniz.

Onları çivileyebilir veya bağlarına vidalayabilirsiniz, ama bu işe yaramayacak. Rayın uzunluğu boyunca ısı genleşmesi ve büzülmesinin neden olduğu önemsiz hareket, raylardan herhangi biri yerine sabitlendiğinde kırılmasına veya bükülmesine neden olur. Bunun yerine, raylar traverslere, onları aşağıda tutan ancak genişledikçe veya büzüldükçe uzunlamasına hareket etmelerine izin veren klipsler veya ankrajlarla bağlanır.

Balast, bağların yükünü (ki bu da trenin ray üzerindeki yükünü taşır, klipsler tarafından tutulur) temel boyunca dağıtır, yer hareketine, termal genleşmeye ve ağırlık değişimine izin verir, yağmur ve karın ray boyunca süzülmesine izin verir. Ve yolu hızla ele geçirecek olan yabani otların ve bitki örtüsünün büyümesini engeller.

En az 10 karakter gerekli

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE