PROJE İSMİ | AMACI | DURUM | BAĞLANTI LİNK |
---|---|---|---|
100 Yazar 100 Eser | Cumhuriyetimizin 100. yılına özel | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Kudüs | Kanayan Yaramız | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Yarım Kalan Hikayeler | Herkesin bir hikayesi vardır | Eser alımı tamamlandı | Eser Paylaşımı |
Öğretmenim | Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Ortadoğu şiir yarışması | 3 kişiye ödül verilecek | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Güle Revan | 40 Yazar 40 Naat | Eser alımı tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Klasik otomobil tutkunları için özel bir bakış açısı geliştiren 33 yaşındaki oto kaporta boyacısı Ümit Marangoz, dekoratif kullanım için ürettiği fiberglas klasik otomobil maketleriyle hem yurt içi hem de yurt dışından yoğun talep görüyor. Motoru olmayan bu maketler oteller, galeri ve film setlerinin olmazsa olmazı haline geldi.
Tekirdağ’da yaşayan 33 yaşındaki oto kaporta boyacısı Ümit Marangoz’un dekoratif kullanım için ürettiği fiberglas klasik otomobil maketleri, büyük yankı uyandırdı.
15 yıldır oto boyacılığıyla ilgilenen Marangoz, 5 yıl önce hurdaya ayrılan klasik otomobillere farklı bir bakış açısı getirdi ve eski heybetli görünümlerine geri döndürmeyi başardı. Ardından klasik otomobillerin birebir aynısını maket olarak fiberglas malzemeden yapmaya başlayan genç adam, bu maketlerle yalnızca Türkiye değil yurt dışında da ilgi odağı haline geldi.
ABD, Bulgaristan, Yunanistan ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne bu maketleri satmaya başlayan Marangoz, klasik otomobil parçalarından koltuk takımları da üretmeye başladı.
“BU BİR HASTALIK BİZİM İÇİN”
Türkiye’de kendisi gibi bu işle ilgilenen 2-3 kişi olduğunu dile getiren Marangoz, AA muhabirine yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
“Bunlara çok merakımız vardı. Hem üretip hem toplamak istedik. Bu bir hastalık bizim için. Oteller, film stüdyoları, fotoğraf stüdyoları fiberglas klasik arabaları çok talep ediyor. Bayağı bir talebimiz var. Aşama aşama herkese yetişmeye çalışıyoruz.”
MAKET OTOMOBİLİN YAPILIŞ SÜRECİNİ AKTARDI
Aracı tamamen sıfırdan oluşturduğunu ve içerisinde motor bulunmadığını belirten Marangoz, süreç hakkında “Fiberglass bir otomobili sıfırdan inşa etmemiz bir ay sürüyor. Koltuk, kapılar, camlar, farlar hepsi kendi imalatımız. Bunun yanı sıra klasik otomobillerin ön ve arka bagaj kısmından da koltuk üretiyoruz. Yani müşteri isteğine göre aracın istediği bölgesinden kesip birebir orijinal boyutunda koltuk veya masa yaparak satışa sunuyoruz.” diye konuştu.
HEM YURT İÇİNDEN HEM DE YURT DIŞINDAN TALEP YOĞUN
Fiberglas otomobillere ilginin ve talebin yoğun olduğuna dikkat çeken Marangoz, şöyle konuştu:
“Genellikle oteller, fotoğraf çekim stüdyoları bu araçları istiyor, galericilerimiz çok istiyor. Araçların bulunmayan parçalarını kendimiz üretiyoruz. Kaporta, boya her şeyi bize ait. Döşeme bölümü bize ait. Yurt dışından da taleplerimiz var. Genellikle Amerikan ve klasik araç üretiyoruz. Şu an 3 siparişim var. Bunların arasında Amerika ve Dubai de var. Bulgaristan ve Yunanistan’a yaptığımız otomobiller var. Türkiye’ye nazaran genellikle yurt dışı satışlarımız daha iyi gidiyor. Yani şu an ‘talepleri yetiştiremiyoruz’ desem yeri var.”
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.