PROJE İSMİ | AMACI | DURUM | BAĞLANTI LİNK |
---|---|---|---|
100 Yazar 100 Eser | Cumhuriyetimizin 100. yılına özel | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Kudüs | Kanayan Yaramız | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Yarım Kalan Hikayeler | Herkesin bir hikayesi vardır | Eser alımı tamamlandı | Eser Paylaşımı |
Öğretmenim | Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Ortadoğu şiir yarışması | 3 kişiye ödül verilecek | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Güle Revan | 40 Yazar 40 Naat | Eser alımı tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Pazartesi günü Kiev Ekonomi Okulu’nun (KSE) yayınladığı bir rapora göre, bakımsız ve yetersiz sigortalı tankerlerle taşınan Rus petrolünün hacmi Haziran 2023’te günde 2,4 milyon varilden Haziran 2024’te 4,1 milyon varile yükseldi.
KSE raporunun yazarlarından Benjamin Hilgenstock, “Tankerlere uygulanan yaptırımlar oldukça etkili oldu ancak belirleme kampanyası Rusya’nın gölge filosunu gerçekten dizginlemek için çok sınırlıydı” dedi.
Bu gemilerin birçoğu, Baltık Denizi, Danimarka Boğazı ve Cebelitarık Boğazı da dahil olmak üzere yoğun Avrupa sularında düzenli olarak seyrediyor ve bu da AB ve komşu ülkeler için çevresel felaket riskini artırıyor. KSE’ye göre, Haziran 2024’te Rusya’nın deniz yoluyla taşınan petrolünün yüzde 70’i gölge filo tarafından taşındı.
Buna, çoğu 2023 ortasından bu yana varil başına 60 dolarlık fiyat sınırının üzerinde işlem gören Rusya’nın toplam ham petrol sevkiyatlarının yüzde 89’u ve Rusya’nın petrol ürünü ihracatının yüzde 38’i dahildi.
Tankerlerin yaşlarının (ortalama 18 yıl) ve yeterli sigortanın olmamasının birleşimi, bu gemileri son derece tehlikeli hale getiriyor.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.