PROJE İSMİ | AMACI | DURUM | BAĞLANTI LİNK |
---|---|---|---|
100 Yazar 100 Eser | Cumhuriyetimizin 100. yılına özel | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Kudüs | Kanayan Yaramız | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Yarım Kalan Hikayeler | Herkesin bir hikayesi vardır | Eser alımı tamamlandı | Eser Paylaşımı |
Öğretmenim | Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Ortadoğu şiir yarışması | 3 kişiye ödül verilecek | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Güle Revan | 40 Yazar 40 Naat | Eser alımı tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Son zamanlarda Çinli otomobil üreticileri, Avrupa ülkelerine özel yatırımlar yapmaya başladı.
Türkiye’de her gün yeni markalarını görmeye başladığımız Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa’da yükselişi sürüyor.
Avrupa Birliği ise Çinli markalara ek vergiler getirerek bu yükselişi engellemek istiyor.
Mercedes: Çinli markalar yüksek vergi ödememeli
Avrupa Komisyonu’nun Çinli elektrikli araçlara yönelik ithalat vergilerini artırmayı düşündüğü bir dönemde konuşan Mercedes-Benz’in patronu Ola Kallenius, Avrupa’nın Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara yönelik gümrük vergilerini düşürmesi gerektiğini, artan rekabetin Avrupalı markaları daha iyi araçlar üretmeye zorlayacağını söyledi.
Kallenius, Çinli firmaların Avrupa’ya ihracat yapmasının rekabetin doğal bir aşaması olduğunu, daha iyi ürünlerle ve daha iyi teknolojiyle cevap verilmesi gerektiğini belirtti.
Mevcut durumda, Çinli elektrikli araçlar Avrupa’ya ithal edildiğinde yüzde 10’luk bir gümrük vergisiyle karşılaşıyor.
Avrupalı otomobil üreticileri ise Çin’e ihracat yaparken yüzde 15’lik bir gümrük vergisi ödüyor.
Çin’in karşılık vermesinden korkuyorlar
gibi Alman otomobil üreticilerinin Çin ile olan bağı oldukça kuvvetli. Bu markalar, Avrupa Komisyonu’nun ek vergiler getirmesi durumunda Çin’in de vergileri artırmasından korkuyor.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.