Elektrikli otomobil devi, yeni araç modelleri üzerinde çalışmayı durdurduğunu duyurdu
Fisker, geçtiğimiz günlerde 2023 ve 4. çeyrek kazançlarının yanı sıra gelecek planlarını açıkladı ve elektrikli otomobil üreticisi için durum pek de iyi görünmüyor. Şirket, doğrudan tüketiciye satış (D2C) modelinden Bayi Ortağı modeline geçerken işgücünün yüzde 15'ini (yaklaşık 200 kişiyi) işten çıkarmayı planlıyor. Ayrıca gelecek modellere yönelik tüm yatırımlarını durduracak ve ancak başka bir otomobil üreticisi ile ortaklık kurması halinde devam edecek.
Şirketin 4. çeyrek geliri 3. çeyrekteki 128,3 milyon dolardan 200,1 milyon dolara yükseldi. Ancak brüt kar marjı negatif yüzde 35 oldu ve hisse başına 1,23 dolar zarar etti. Piyasadaki tek elektrikli aracı olan Ocean SUV 10.193 adet üretilse de, sadece 4.929 araç satıldı.
Otomobil üreticisi Bayi Ortağı Modeline geçişini ilk olarak Ocak ayında duyurdu ve Kuzey Amerika ve Avrupa'daki 250 bayiden ilgi gördüğünü ve 13 anlaşma imzaladığını açıkladı. Fisker Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Henrik Fisker yaptığı açıklamada "Sektörün çalkantılı ve öngörülemez bir döneme girdiğinin farkındayız. Bu anlayışla ve 2023'ten çıkardığımız derslerle, bir başka zor yıla hazırlanırken şirketi düzene sokmak için bir plan hazırladık. 2024'e ilişkin beklentilerimizi 2023'e kıyasla çok daha ölçülü olacak şekilde ayarladık." dedi. Şirket dünya genelinde 20.000 ila 22.000 Ocean modeli satmayı planlıyor.
Fisker'ın şu anda "büyük bir otomobil üreticisi" ile yatırım ve gelecekteki elektrikli araçların ortak üretimi için görüşmeler yürüttüğü söyleniyor. Yine de devasa bardak tutuculara ve özel kovboy şapkası alanına sahip elektrikli Alaska pickup gibi daha önce duyurulan araçların süresiz olarak askıya alınacağı şu an için kesin gibi görünüyor. Oysa Fisker, Alaska pickup'ın üretimine 2025 yılı başlarında başlamayı planlıyordu.