PROJE İSMİ | AMACI | DURUM | BAĞLANTI LİNK |
---|---|---|---|
100 Yazar 100 Eser | Cumhuriyetimizin 100. yılına özel | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Kudüs | Kanayan Yaramız | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Yarım Kalan Hikayeler | Herkesin bir hikayesi vardır | Eser alımı tamamlandı | Eser Paylaşımı |
Öğretmenim | Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Ortadoğu şiir yarışması | 3 kişiye ödül verilecek | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Güle Revan | 40 Yazar 40 Naat | Eser alımı tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Fisker, geçtiğimiz günlerde 2023 ve 4. çeyrek kazançlarının yanı sıra gelecek planlarını açıkladı ve elektrikli otomobil üreticisi için durum pek de iyi görünmüyor. Şirket, doğrudan tüketiciye satış (D2C) modelinden Bayi Ortağı modeline geçerken işgücünün yüzde 15’ini (yaklaşık 200 kişiyi) işten çıkarmayı planlıyor. Ayrıca gelecek modellere yönelik tüm yatırımlarını durduracak ve ancak başka bir otomobil üreticisi ile ortaklık kurması halinde devam edecek.
Şirketin 4. çeyrek geliri 3. çeyrekteki 128,3 milyon dolardan 200,1 milyon dolara yükseldi. Ancak brüt kar marjı negatif yüzde 35 oldu ve hisse başına 1,23 dolar zarar etti. Piyasadaki tek elektrikli aracı olan Ocean SUV 10.193 adet üretilse de, sadece 4.929 araç satıldı.
Otomobil üreticisi Bayi Ortağı Modeline geçişini ilk olarak Ocak ayında duyurdu ve Kuzey Amerika ve Avrupa’daki 250 bayiden ilgi gördüğünü ve 13 anlaşma imzaladığını açıkladı. Fisker Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Henrik Fisker yaptığı açıklamada “Sektörün çalkantılı ve öngörülemez bir döneme girdiğinin farkındayız. Bu anlayışla ve 2023’ten çıkardığımız derslerle, bir başka zor yıla hazırlanırken şirketi düzene sokmak için bir plan hazırladık. 2024’e ilişkin beklentilerimizi 2023’e kıyasla çok daha ölçülü olacak şekilde ayarladık.” dedi. Şirket dünya genelinde 20.000 ila 22.000 Ocean modeli satmayı planlıyor.
Fisker’ın şu anda “büyük bir otomobil üreticisi” ile yatırım ve gelecekteki elektrikli araçların ortak üretimi için görüşmeler yürüttüğü söyleniyor. Yine de devasa bardak tutuculara ve özel kovboy şapkası alanına sahip elektrikli Alaska pickup gibi daha önce duyurulan araçların süresiz olarak askıya alınacağı şu an için kesin gibi görünüyor. Oysa Fisker, Alaska pickup’ın üretimine 2025 yılı başlarında başlamayı planlıyordu.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.