PROJE İSMİ | AMACI | DURUM | BAĞLANTI LİNK |
---|---|---|---|
100 Yazar 100 Eser | Cumhuriyetimizin 100. yılına özel | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Kudüs | Kanayan Yaramız | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Yarım Kalan Hikayeler | Herkesin bir hikayesi vardır | Eser alımı tamamlandı | Eser Paylaşımı |
Öğretmenim | Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Ortadoğu şiir yarışması | 3 kişiye ödül verilecek | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Güle Revan | 40 Yazar 40 Naat | Eser alımı tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Yakın zamanda gündeme gelen bir rapora göre, elektrikli araçlar fosil yakıtlarla çalışan araçlardan daha fazla kirlilik yaratıyor olabilir.
Aslında bu konuda daha önce yapılmış bir çalışma daha vardı ve elektrikli araçları üretirken harcanan enerji ve yaratılan çevre kirliliğinin, fosil yakıtlı araçların üretim ve kullanım aşamasında oluşan kirlilikten fazla olduğunu vurguluyordu.
Şimdi ise, elektrikli araçların kullanımı sırasında ortaya çıkan kirliliğe dair çok çarpıcı bir araştırma daha geldi. Buna göre, elektrikli araçlarda kullanılan fren balataları ve lastikler, emisyonları azaltan filtrelere sahip modern egzoz borularına kıyasla 1.850 kat daha fazla partikül madde salıyor. Biliyorsunuz balatalar ve lastikler, petrol türevlerinden üretiliyor ve kullanım sırasında aşınarak doğaya yayılıyorlar.
Elektrikli araçların fosil yakıtlı araçlara göre ortalama yüzde 30 daha ağır olduğu, bunun da frenlerin ve lastik dişlerinin standart araçlara göre daha hızlı aşınmasına neden olduğu ve atmosfere daha fazla zehirli petrol türevi partikül saldığı tespit edildi. Bu kirlenmenin boyutu o kadar büyük ki, normal fosil yakıtlı araçlar egzozlarına takılan filtrelerle yanan petrol türevini aracın dışına çıkmadan depolayabiliyorken, elektrikli araçlar bu zehirli petrol türevi partikülleri tekerlekler ve fren balataları üzerinden doğrudan doğaya yayıyorlar.
Dolayısıyla bu araştırmaya göre, elektrikli araçların doğaya verilen zarar konusunda, fosil yakıtlı araçlardan bir farkı kalmamış oluyor. Lastik ve fren teknolojisinde yeni devrimler yaşanmadığı sürece, elektrikli araçların doğa dostu olduğu iddiası daha çok tartışılacak gibi görünüyor.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.