PROJE İSMİ | AMACI | DURUM | BAĞLANTI LİNK |
---|---|---|---|
100 Yazar 100 Eser | Cumhuriyetimizin 100. yılına özel | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Kudüs | Kanayan Yaramız | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Yarım Kalan Hikayeler | Herkesin bir hikayesi vardır | Eser alımı tamamlandı | Eser Paylaşımı |
Öğretmenim | Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Ortadoğu şiir yarışması | 3 kişiye ödül verilecek | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Güle Revan | 40 Yazar 40 Naat | Eser alımı tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Gartner araştırma başkan yardımcısı Pedro Pacheco, yeni üretim teknikleri ve daha düşük pil maliyetleri sayesinde elektrikli araçların üretiminin 2027 yılına kadar içten yanmalı araçlara göre daha ucuz olacağını söyledi.
Düzinelerce kaynak ve yapıştırma maddesi kullanmak yerine, arabanın büyük bölümlerinin tek parça olarak üretildiği “gigacasting” gibi yenilikler nedeniyle üretim maliyetleri daha hızlı düşecek.
Pacheco ve diğer uzmanların montaj maliyetlerini azaltmada inovasyon lideri olarak gösterdiği Tesla, “gigacasting” alanında öncü olmasıyla biliniyor.
Elektrikli araçlara olan ilgi düşüyor
Elektrikli araçların benimsenme oranı, ABD ve Avrupa da dahil olmak üzere bir dizi önemli pazarda yavaşladı ve uzmanlar, otomobil üreticilerinin daha düşük maliyetli modelleri piyasaya sürmesinin çok önemli olacağını söylüyor.
Pacheco, gigacasting’in tek başına beyaz gövde maliyetini “en az” yüzde 20 oranında azaltabileceğini vurguladı.
Pacheco, bu tasarrufların fiyatlara ne zaman yansıyacağının üretici markalara bağlı olduğunu, ancak elektrikli ve içten yanmalı motorlu modeller arasındaki fiyat eşitliğine ortalama olarak 2027 yılına kadar ulaşılması gerektiğini söyledi.
Gartner, 2030’da satılan tüm arabaların yarısının tamamen elektrikli olmasıyla satışlarında hala güçlü bir büyüme öngörüyor.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.