PROJE İSMİ | AMACI | DURUM | BAĞLANTI LİNK |
---|---|---|---|
100 Yazar 100 Eser | Cumhuriyetimizin 100. yılına özel | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Kudüs | Kanayan Yaramız | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Yarım Kalan Hikayeler | Herkesin bir hikayesi vardır | Eser alımı tamamlandı | Eser Paylaşımı |
Öğretmenim | Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Ortadoğu şiir yarışması | 3 kişiye ödül verilecek | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Güle Revan | 40 Yazar 40 Naat | Eser alımı tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Eğer okulda sürekli düşük not alıyorsanız, suçun tamamı sizde olmayabilir. Yeni bir araştırmanın gösterdiğine göre, bu düşük notların en azından bir kısmının sorumlusu soyadınız olabilir gibi görünüyor.
Michigan Üniversitesi araştırmacıları, soyadları alfabetik sıralamada daha sonlarda yer alan öğrencilere daha düşük notlar verildiğini söylüyor. Ayrıca, araştırmacılara göre bu öğrenciler çalışmaları hakkında daha kaba yorumlar alıyorlar. Araştırmanın ortak yazarı Helen Wang, “Bu, aslında gerçek bir sosyal etki yaratan, not verenler tarafından bilinçsizce gerçekleşen bir şey olabilir” diyor.
Ekip, bu araştırmada Michigan Üniversitesi’ndeki 30 milyondan fazla öğrencinin kayıtlı notlarını analiz etti. Ödevler, dünya çapında en yaygın kullanılan çevrimiçi öğrenme yönetim sistemi olan Canvas aracılığıyla gönderilmişti. Belki daha da önemli bir şekilde, Canvas bu ödevleri varsayılan olarak alfabetik sıraya göre not vermeleri için öğretmenlere gönderiyor.
Ekibin analizi, öğretmenler daha fazla ödevi değerlendirdikçe not verme kalitesinde net bir düşüş olduğunu buldu. Soyadları A, B, C, D veya E ile başlayan öğrenciler, rastgele notlandırıldıkları duruma göre 100 olası puan üzerinden 0,3 puan daha yüksek not aldılar. Soyadı alfabede daha geç harflerle başlayan öğrenciler ise 0,3 puan daha düşük not aldı. Bu 0,6 puanlık fark küçük gibi görünse de araştırmacılar, bu eşitsizliğin zamanla öğrencilerin not ortalamalarını etkileyebileceğini ve hatta gelecekteki kariyer yollarını bile etkileyebileceğini söylüyor.
Analizlerin ortaya çıkardığı bu durumun sebebi tam olarak belirlenemiyor olsa da araştırmacılar, öğretmenlerin alfabe boyunca ilerken daha fazla yorulmalarından kaynaklanabileceğini öneriyor.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.