PROJE İSMİ | AMACI | DURUM | BAĞLANTI LİNK |
---|---|---|---|
100 Yazar 100 Eser | Cumhuriyetimizin 100. yılına özel | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Kudüs | Kanayan Yaramız | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Yarım Kalan Hikayeler | Herkesin bir hikayesi vardır | Eser alımı tamamlandı | Eser Paylaşımı |
Öğretmenim | Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Ortadoğu şiir yarışması | 3 kişiye ödül verilecek | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Güle Revan | 40 Yazar 40 Naat | Eser alımı tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Çin’deki Büyük Danyang-Kunshan Köprüsü, dünyanın hem en uzun hem de ikinci en uzun köprüsü olarak bir değil, iki unvanı birden elinde tutuyor.
Pekin-Şangay Yüksek Hızlı Demiryolunun bir parçasını oluşturan Çin’deki Büyük Danyang-Kunshan Köprüsü, dünyanın en uzun köprüsü olmasını sağlayan bir şekilde Şanghay ile Nanjing’i birbirine bağlıyor. Bu etkileyici mühendislik harikası 164,8 kilometrelik bir alana yayılıyor ve pirinç tarlalarından, göllerden, nehirlerden ve hatta şehirlerden geçiyor.
Yangtze Nehri’nin Şangay’daki ağzından paralel olarak uzanan köprünün ortalama yüksekliği 100 metre olsa da, altından gemilerin geçmesine izin verecek şekilde tasarlandığı için köprünün bazı bölümleri 150 metreye kadar yükseliyor.
Köprü, uzunluğu ve altındaki arazi farklılıkları nedeniyle, teknik olarak farklı bölümlerde viyadük ve kablolu askılı köprü olarak ayakta duruyor. Viyadükler, köprünün altındaki bir dizi kule veya kemerle desteklenen köprüler olarak tanımlanırken, kablolu köprüler, köprünün üzerindeki kulelerden geçen çapraz, düz gerilimli kablolarla desteklenir.
Büyük Danyang-Kunshan Köprüsü o kadar uzun ki, köprünün Langfang-Qingxian viyadüğü olarak bilinen bir bölümü, 114 kilometrelik uzunluğuyla dünyanın en uzun ikinci köprüsü olarak değerlendiriliyor.
Sadece 4 yılda inşa edildi
Büyük Danyang-Kunshan Köprüsü’nün sadece dört yıl süren inşaatının ardından 2011 yılında tamamlanması, Nigbo’dan Jiaxing’e 4 saat 30 dakikalık yolculuğu trenle sadece 2 saate indirerek bölgedeki demiryolu yolculuğunda büyük bir dönüşüme yol açtı. İnşaatı 8,5 milyar dolara mal olan köprü, yüz binlerce ton çelikten oluşuyor ve yaklaşık 11.500 beton sütunla destekleniyor. Köprünün Suzhou’daki Yangcheng Gölü’nü geçen tek bir bölümünde 2.000 sütun kullanılıyor.
Nispeten hızlı inşaatına rağmen köprü, deprem ve tayfun gibi bölgeyi etkilediği bilinen çeşitli doğal afetlere dayanacak şekilde inşa edilmiş ve aynı zamanda bir donanma gemisinin doğrudan 300.000 tonluk darbesine dayanabilecek donanıma sahip.
Köprü sadece bölgedeki toplu taşıma işlevini geliştirmekle kalmadı, aynı zamanda insanların bu şaşırtıcı derecede kısa tren yolculuğuyla etkileyici manzaraları deneyimlemek için dünyanın dört bir yanından seyahat etmesiyle başlı başına bir turistik cazibe merkezi haline geldi.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.