PROJE İSMİ | AMACI | DURUM | BAĞLANTI LİNK |
---|---|---|---|
100 Yazar 100 Eser | Cumhuriyetimizin 100. yılına özel | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Kudüs | Kanayan Yaramız | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Yarım Kalan Hikayeler | Herkesin bir hikayesi vardır | Eser alımı tamamlandı | Eser Paylaşımı |
Öğretmenim | Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Ortadoğu şiir yarışması | 3 kişiye ödül verilecek | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Güle Revan | 40 Yazar 40 Naat | Eser alımı tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Köprülerden bahsederken akla gelen ilk detaylar, ne kadar uzun veya yüksek olduklarıdır. Ama bir de ilginç şekilleriyle öne çıkan köprü örnekleri vardır. Bunlardan biri olan Uruguay’daki Laguna Garzón Köprüsü de, çember şekliyle öne çıkan bir köprü.
İlk aşamada bu köprünün dairesel şeklini, dairesel kavşaklarla veya basit bir “gereksiz tasarım” kararıyla ilgili olduğunu düşünebilirsiniz. Ama durum hiç de öyle değil. Köprü, New York’taki süper yüksek 432 Park Avenue, Tokyo’daki Japan National Stadium ve Londra’nın meşhur “Walkie Talkie”si olarak bilinen 20 Fenchurch Street gibi dünya çapında tanınmış birçok yapının tasarımcısı olan Rafael Viñoly Architects tarafından tasarlandı. Dezeen tarafından bildirildiği üzere bu lagün köprüsünün inşa edilmesi 10 milyon dolara mal oldu ve bir yıl süren çalışmaların ardından 2015 yılında tamamlandı.
Yukarıda belirttiğimiz üzere, köprünün iki tek yönlü yolla temel olarak bir çember oluşturmasının sebebi gereksiz bir tasarım kararı değildi. Öncelikle, Garzón Lagünü, Uruguay’da Önemli Kuş ve Biyoçeşitlilik Alanı olarak tanımlanmış 22 bölgeden biri ve Şili flamingosu, bazı yağmurkuşu türleri, Darvin kurbağası gibi bazı tehlikedeki amfibiler ve ülkenin tehlikede olan kıyı kuşları ormanı ve çalılıklarının en büyük kalıntılarını içeriyor. Bu yüzden, çevredeki ekosistemi mümkün olduğunca az rahatsız eden bir köprü tasarlanması gerekiyordu.
Rafael Viñoly Architects’in internet sitesinde açıkladığına göre, körprünün çember tasarımı, gün boyunca su yüzeyinin sürekli olarak gölgede kalan miktarını en aza indirerek sudaki ışık geçişini arttırıyor ve ışığın daha iyi yayılmasını sağlıyor. Ayrıca köprünün şekli sebebiyle, motorlu taşıt sürücüleri de ciddi ölçüde yavaşlamaya zorlanıyor.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.