DOLAR 19,3938 -0.05%
EURO 21,3251 0.06%
ALTIN 1.244,76-0,45
BITCOIN 568831-2,79%
İstanbul
13°

PARÇALI AZ BULUTLU

04:40

İMSAK'A KALAN SÜRE

xslot trbet tarafbet orisbet betturkey betpublic bahiscom betebet betlike mariobet betist 1xbet trendbet istanbulbahis zbahis royalbet betwild alobet aspercasino trwinbetonred bizbet
Casibom
PROJE İSMİ AMACI DURUM BAĞLANTI LİNK
100 Yazar 100 Eser Cumhuriyetimizin 100. yılına özel Tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Kudüs Kanayan Yaramız Tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Yarım Kalan Hikayeler Herkesin bir hikayesi vardır Eser alımı tamamlandı Eser Paylaşımı
Öğretmenim Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim Devam ediyor Eser Paylaşımı
Ortadoğu şiir yarışması 3 kişiye ödül verilecek Devam ediyor Eser Paylaşımı
Güle Revan 40 Yazar 40 Naat Eser alımı tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Dünyanın en tuhaf köprüsünün, bu kadar tuhaf olmasının bir nedeni var
17 okunma

Dünyanın en tuhaf köprüsünün, bu kadar tuhaf olmasının bir nedeni var

ABONE OL
11 Ekim 2024 16:39
Dünyanın en tuhaf köprüsünün, bu kadar tuhaf olmasının bir nedeni var
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Köprülerden bahsederken akla gelen ilk detaylar, ne kadar uzun veya yüksek olduklarıdır. Ama bir de ilginç şekilleriyle öne çıkan köprü örnekleri vardır. Bunlardan biri olan Uruguay’daki Laguna Garzón Köprüsü de, çember şekliyle öne çıkan bir köprü.

İlk aşamada bu köprünün dairesel şeklini, dairesel kavşaklarla veya basit bir “gereksiz tasarım” kararıyla ilgili olduğunu düşünebilirsiniz. Ama durum hiç de öyle değil. Köprü, New York’taki süper yüksek 432 Park Avenue, Tokyo’daki Japan National Stadium ve Londra’nın meşhur “Walkie Talkie”si olarak bilinen 20 Fenchurch Street gibi dünya çapında tanınmış birçok yapının tasarımcısı olan Rafael Viñoly Architects tarafından tasarlandı. Dezeen tarafından bildirildiği üzere bu lagün köprüsünün inşa edilmesi 10 milyon dolara mal oldu ve bir yıl süren çalışmaların ardından 2015 yılında tamamlandı.

Yukarıda belirttiğimiz üzere, köprünün iki tek yönlü yolla temel olarak bir çember oluşturmasının sebebi gereksiz bir tasarım kararı değildi. Öncelikle, Garzón Lagünü, Uruguay’da Önemli Kuş ve Biyoçeşitlilik Alanı olarak tanımlanmış 22 bölgeden biri ve Şili flamingosu, bazı yağmurkuşu türleri, Darvin kurbağası gibi bazı tehlikedeki amfibiler ve ülkenin tehlikede olan kıyı kuşları ormanı ve çalılıklarının en büyük kalıntılarını içeriyor. Bu yüzden, çevredeki ekosistemi mümkün olduğunca az rahatsız eden bir köprü tasarlanması gerekiyordu.

Rafael Viñoly Architects’in internet sitesinde açıkladığına göre, körprünün çember tasarımı, gün boyunca su yüzeyinin sürekli olarak gölgede kalan miktarını en aza indirerek sudaki ışık geçişini arttırıyor ve ışığın daha iyi yayılmasını sağlıyor. Ayrıca köprünün şekli sebebiyle, motorlu taşıt sürücüleri de ciddi ölçüde yavaşlamaya zorlanıyor.

En az 10 karakter gerekli

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE