DOLAR 19,3938 -0.05%
EURO 21,3251 0.06%
ALTIN 1.244,76-0,45
BITCOIN 568831-2,79%
İstanbul
13°

PARÇALI AZ BULUTLU

04:40

İMSAK'A KALAN SÜRE

xslot trbet tarafbet orisbet betturkey betpublic bahiscom betebet betlike mariobet betist 1xbet trendbet istanbulbahis zbahis royalbet betwild alobet aspercasino trwinbetonred bizbet
Casibom
PROJE İSMİ AMACI DURUM BAĞLANTI LİNK
100 Yazar 100 Eser Cumhuriyetimizin 100. yılına özel Tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Kudüs Kanayan Yaramız Tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Yarım Kalan Hikayeler Herkesin bir hikayesi vardır Eser alımı tamamlandı Eser Paylaşımı
Öğretmenim Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim Devam ediyor Eser Paylaşımı
Ortadoğu şiir yarışması 3 kişiye ödül verilecek Devam ediyor Eser Paylaşımı
Güle Revan 40 Yazar 40 Naat Eser alımı tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Avustralya GP’de Red Bull ve Mercedes’in çöküşü! Ferrari’nin dublesi…
  • Mavikuş Medya
  • Spor
  • Avustralya GP’de Red Bull ve Mercedes’in çöküşü! Ferrari’nin dublesi…
38 okunma

Avustralya GP’de Red Bull ve Mercedes’in çöküşü! Ferrari’nin dublesi…

ABONE OL
28 Mart 2024 21:45
Avustralya GP’de Red Bull ve Mercedes’in çöküşü! Ferrari’nin dublesi…
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Furkan SÖNMEZ – AJANSSPOR

Formula 1’de bu hafta Avustralya Grand Prix’sine konuk olduk. 1 haftalık aranın ardından, uykusuz kalarak antrenman seanslarını, sıralama turlarını ve yarışı takip ettik. Peki değdi mi? Kesinlik değdi çünkü inanılmaz enstantaneler izledik. Birçok olay yaşandı ve şimdi o olayları detaylıca bu haftaki yazımızda ele alacağız. Max Verstappen’in DNF (Yarış Dışı) kalması, Lewis Hamilton’ın DNF kalması, George Russell’ın Fernando Alonso yüzünden DNF kalması ve Carlos Sainz başta olmak üzere Ferrari’nin yükselişine değineceğiz…

Bu Videoya Göz Atabilirsiniz

Max Verstappen’in yarış dışı kalması

Formula 1’de 3 kez dünya şampiyonu olan ve bunları üst üste başaran Max Verstappen, 2022 yılındaki Avustralya GP’den sonra ilk kez DNF oldu. Hollandalı pilot, pole pozisyonunda başladığı yarışın ikinci turunda Ferrari pilotu Carlos Sainz’a geçildi ve kendisi için felaket dakikaları başladı. Araçtan şikayet etmeye başlayan Verstappen, aracının sağ arka freninin yanmasıyla henüz 4. turda yarış dışı kaldı. Aslında Red Bull, antrenman seanslarında ufak ufakta olsa kötü olduğunun sinyalini veriyordu. Red Bull’a kötü desekte bu hafta sadece Ferrari’ye karşı kötülerdi oslobet ama sıralama turlarında pole pozisyonu almayı başardılar.

Max Verstappen pole pozisyonunu aldıktan sonra buna şaşırdığını ifade etti ve aracın problemleri olduğunu yarış öncesinde belirtti. Nitekim bunu yarışta da görmüş olduk. Formula 1’deki üst üste kazanma rekorunu egale etmek isteyen 26 yaşındaki pilot, yine Carlos Sainz’ın engeline takıldı ve yarış dışı kalarak puanını ve serisini kaybetti. Red Bull, her ne kadar Avustralya GP’de kötü bir performans sergilesede Japonya GP’de bir aksilik olmadığı sürece yine en büyük favoriler.

Lewis Hamilton’ın en kötü sezonu

2009 yılından sonra Lewis Hamilton, en kötü sezon başlangıcını yaşıyor. 2009 senesindeki ilk üç yarışta 14 puan toplayan 38 yaşındaki pilot, bu sezonki ilk üç yarışta yalnızca 8 puan toplayabildi. Bahreyn GP’de 7. sırada, Suudi Arabistan GP’de ise 9. sırada yer alan Hamilton, 8 puanla pilotlar sıralamasında 10. sıraya geriledi.

Bu hafta Mercedes, sadece Lewis Hamilton’ın aracında ayar değişikliği olacağını ve George Russell’ın aracında herhangi bir değişikliğin olmayacağını açıkladı. Tabiri caizse, 7 kez dünya şampiyonu olan Lewis Hamilton’ı ikinci pilot konumuna düşüren Mercedes, gelecek sezon Ferrari’ye geçecek olan pilotun aracında değişiklik yaptı ve Hamilton bu değişikliklerden dolayı epey zorlandığını ifade etti.

Kariyerinin en kötü sezon başlangıcı dediği ve zor bir sezon olacak diyen tecrübeli pilot, Ferrari’ye geçmek için gün sayıyor diyebiliriz. Peki neden Hamilton 2. pilot konumuna düştü ve sürekli aleyhine hareket edildi?

Lewis Hamilton neden gözden düştü?

Mercedes’in yıldız pilotu Lewis Hamilton, Ferrari’ye geçmesini açıkladığı andan sonra gözden düştü ve ikinci plana atıldı. Hamilton’ın aracında değişiklik yapılmasının nedeni olark George Russell’ın uzun vadeli takımda kalacak olmasından dolayı olduğunu düşünmekteyim. Mercedes patornu Toto Wolff, Ferrari-Hamilton birlikteliği hakkında sorulan sorulara da her zaman “Çok acele bir karar” olduğunu ifade ederek yıldız pilota sitem etti.

George Russell’ın aracında yapılmayan ayar değişikliği, 26 yaşındaki pilotun Hamilton yerine gelecek olan yeni pilot ile kıyasıya mücadele etmesi istenildiği için yapılmıyor diye düşünüyorum. Çünkü, Russell’la ilgili planların olduğu ve Hamilton’ın bir daha Mercedes’e dönmeyeceğinin farkına varılması aşikar. Bu sebeple Mercedes, sezon başında elini kapalı tuttu ve ayar değişikliklerini Lewis Hamilton’ın aracında test ederek araçlarını en iyi seviyeye getirmeyi planlıyor.

Bu sezon McLaren ve Ferrari kesinlikle Mercedes’in önünde tamamlayacak sezonu ayrıca Mercedes için bir tehditte Aston Martin olacak. Geçmiş sezon 2. olan Mercedes, markalar sıralamasında 5. sıraya kadar gerileyebilir.

Alonso, Russell’a kaza yaptırttı

Son turda George Russell, Aston Martin pilotu Fernando Alonso’nun frenaj yapması nedeniyle balans kaybı yaşadı ve bariyerlere çarparak yolun ortasında aracı yana devrildi. Arkasındaki araçların birkaç saniye geride olmasıyla “Kırmızı bayrak, kırmızı bayrak! Yolun tam ortasında kaldım, kırmızı bayrak!” şeklinde bağıran Britanyalı pilot, güvenlik aracının girmesiyle pist dışına alındı ve ikinci kez son turda yarış dışı kaldı. En son Carlos Sainz’ın geçen sezon kazandığı Singapur GP’de Russell, son turda bariyerlere girdi ve yarış dışı kaldı.

Fernando Alonso, George Russell’ı engelleyerek frenaj yaptığı gerekçesiyle pist komiserleri tarafından incelemeye alındı ve 20 saniye ceza aldı. Yarışı normalde 6. sırada bitiren 42 yaşındaki pilot, bu cezanın ardından 8. sıraya geriledi ve Visa CashApp RB pilotu Yuki Tsunoda’nın arkasında kaldı. Açıkçası yarış sonunda cezaya şaşırdığını söyleyen Alonso’nun tepkisini saçma buluyorum. Eğer Russell’a yakın bir araç olsaydı, 26 yaşındaki pilot istenmeyen bir olaya maruz kalabilirdi.

Carlos Sainz yine yarış kazandırdı

Sezon başlamadan, Şubat ayının başlarında 2025 yılı için Lewis Hamilton’la anlaştığını açıklayan Ferrari, İspanyol pilot Carlos Sainz ile sözleşme yenilenmeyeceğini duyurdu. Sainz’ın ayrılığından sonra 29 yaşındaki pilotun hangi takımda olacağı ise özellikle bugünkü yarıştan sonra merakla bekleniyor. Suudi Arabistan GP’de apandisit ameliyatı olan ve 1 haftalık dinlenmenin ardından yeniden Formula 1 aracına binen Sainz, sargı bezleri çıkarılmadığı halde yarışa çıktı ve damalı bayrağı en önde gördü.

Yükselen form grafiği ve taktik dehasıyla birçok pilotun önünde yer alan ve bana göre Leclerc’in de önünde olan Carlos Sainz, gelecek sezon muhtelemen Red Bull veya Mercedes’te olacaktır. 1. pilot olmak isteyen Sainz’ın, Max Verstappen’li Red Bull’dan ziyade Hamilton’dan boşalan Mercedes koltuğuna geçmesi bana daha olağan geliyor. Carlos Sainz, fazlasıyla güzel bir sözleşmeyi hak ediyor.

Ferrari’nin zaferi

Geçen sezon markalar sıralamasında Mercedes’in 3 puan gerisinde kalan ve 3. sırada şampiyonayı tamamlayan Ferrari, bu sezon Mercedes’e ilk üç yarışta 67 puan fark attı. Red Bull’un 4 puan gerisinde 93 puanla 2. sırada yer alan Ferrari, gelecek sezonlar için taraftarlarına büyük bir umut verdi. Özellikle de gelecek sezon Lewis Hamilton ve Charles Leclerc ikilisine sahip olacak olan Ferrari, belki de Hamilton’ın beklediği 8. şampiyonluğu 38 yaşındaki pilota verebilir.

Çoğu Formula 1 severler bunun hayalini kuruyor, ben de öyleyim. Kırmızı tulumlar içinde Hamilton, Michael Schumacher’in 7 dünya şampiyonluk rekorunu geçerek tüm zamanların en iyi pilotu olarak görmeyi istiyorum. Ama Max Verstappen ve Red Bull’un sezonu yine domine edebileceği ve araçlarındaki sorunları çözebilecek kadar güçlü olduğunu unutmamak gerek. Beni şaşırtan ise Verstappen’in çok erken bir şekilde yarış kaybetmesi. Araçta cidden bir problem görünüyor. Bana göre bu sezonun en iyi gelişim sağlayan takımı Ferrari’dir, Red Bull zaten son üç sezondur çok güçlü ve zirvede.

En az 10 karakter gerekli

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE