DOLAR 19,3938 -0.05%
EURO 21,3251 0.06%
ALTIN 1.244,76-0,45
BITCOIN 568831-2,79%
İstanbul
13°

PARÇALI AZ BULUTLU

04:40

İMSAK'A KALAN SÜRE

xslot trbet tarafbet orisbet betturkey betpublic bahiscom betebet betlike mariobet betist 1xbet trendbet istanbulbahis zbahis royalbet betwild alobet aspercasino trwinbetonred bizbet
Casibom
PROJE İSMİ AMACI DURUM BAĞLANTI LİNK
100 Yazar 100 Eser Cumhuriyetimizin 100. yılına özel Tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Kudüs Kanayan Yaramız Tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Yarım Kalan Hikayeler Herkesin bir hikayesi vardır Eser alımı tamamlandı Eser Paylaşımı
Öğretmenim Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim Devam ediyor Eser Paylaşımı
Ortadoğu şiir yarışması 3 kişiye ödül verilecek Devam ediyor Eser Paylaşımı
Güle Revan 40 Yazar 40 Naat Eser alımı tamamlandı Satın Alabilirsiniz
AVM Metrekare Verimlilik Endeksi ağustosta yüzde 55 arttı
5 okunma

AVM Metrekare Verimlilik Endeksi ağustosta yüzde 55 arttı

ABONE OL
28 Ekim 2024 11:00
AVM Metrekare Verimlilik Endeksi ağustosta yüzde 55 arttı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Ağustos ayı sonuçları açıklandı.

Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre, ciro endeksi, ağustosta geçen yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde yüzde 55 artarak 3 bin 279 puana yükseldi.

Ağustos için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 51,97 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyon oranının üstünde gerçekleştiği görüldü.

Ağustosta metrekare verimlilik endeksi temmuz ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 5,5 yükseliş göstererek 3 bin 279 puana ulaştı.

AVM’lerde kiralanabilir metrekare alanı başına düşen ciro ağustosta Türkiye genelinde 12 bin 500 lira iken İstanbul’da 14 bin 512 lira, Anadolu’da 11 bin 159 lira olarak gerçekleşti.

En yüksek artış diğer ve hipermarket kategorilerinde

Endeks kategoriler bazında incelendiğinde ağustosta en fazla artış yüzde 60,1 ile diğer kategorisinde görüldü. Hipermarkette yüzde 58,6, teknolojide yüzde 57,6, yiyecek içecekte yüzde 56,6, ayakkabıda yüzde 54,6 ve giyim kategorisinde yüzde 52,5’lik artış yaşandı.

Bir önceki aya göre ise ayakkabıda yüzde 11,8, diğer kategorisinde yüzde 6,4, giyimde yüzde 5,2, teknolojide yüzde 4,9, yiyecek içecekte yüzde 2,9 ve hipermarkette yüzde 2,9’luk yükseliş yaşandığı görüldü.

Ağustosta hem yıllık hem de aylık bazda ziyaret sayısı endeksinde değişim yaşanmadı.

En az 10 karakter gerekli

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE