PROJE İSMİ | AMACI | DURUM | BAĞLANTI LİNK |
---|---|---|---|
100 Yazar 100 Eser | Cumhuriyetimizin 100. yılına özel | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Kudüs | Kanayan Yaramız | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Yarım Kalan Hikayeler | Herkesin bir hikayesi vardır | Eser alımı tamamlandı | Eser Paylaşımı |
Öğretmenim | Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Ortadoğu şiir yarışması | 3 kişiye ödül verilecek | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Güle Revan | 40 Yazar 40 Naat | Eser alımı tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Dünya ekonomisi etkileyen etmenlerden birisi de jeopolitik riskler.
Bunlardan birisi de Süveyş Kanalı’nda yaşananların ticarete yansıması.
Uluslararası Para Fonu (IMF) tarafından yayınlanan blog yazısında, Süveyş Kanalı’ndaki hacminin yılın ilk iki ayında yıllık yüzde 50 azaldığını bildirdi.
Verilen bilgilere göre, Ümit Burnu’ndaki ticaret hacmi ise aynı dönemde yüzde 74 arttı.
Geçen birkaç ayda küresel ticaret, iki kritik nakliye güzergahındaki aksamalar nedeniyle sekteye uğradı.
Kızıldeniz’den geçen gemilere yönelik saldırılar normalde küresel deniz ticaretinin yaklaşık yüzde 15’inin geçti, Asya ile Avrupa arasındaki en kısa deniz yolu olan Süveyş Kanalı’ndaki trafiği azalttı.
Nakliye şirketleri gemilerini Ümit Burnu’na yönlendirdi
Yazıda, bazı nakliye şirketlerinin gemilerini Ümit Burnu’na yönlendirdiği belirtilerek bu durumun, teslimat sürelerini ortalama 10 gün veya daha fazla artırdığı ve stokları sınırlı olan şirketlere zarar verdiği ifade edildi.
Deniz ticareti yavaşladı
Panama Kanalı’ndaki şiddetli kuraklığın ise yetkilileri geçen yıl ekim ayından bu yana günlük gemi geçişlerini önemli ölçüde azaltan kısıtlamalar uygulamaya zorladığı aktarılan yazıda, küresel deniz ticaretinin yaklaşık yüzde 5’inin geçtiği kilit noktada deniz ticaretini yavaşlattığı ifade edildi.
Panama Kanalı’ndaki ticarete kuraklık engeli
Yazıda, Panama Kanalı’ndaki ticaret hacminin de geçen yıla kıyasla neredeyse yüzde 32 düştüğü kaydedildi.
Yılın ilk iki ayında Sahra Altı Afrika’daki 70 limana yapılan seferlerde geçen yıla göre yüzde 6,7’lik düşüş kaydedildiği belirtilen yazıda, Avrupa Birliği ile Orta Doğu ve Orta Asya’da ise yüzde 5,3 azaldığı kaydedildi.
Artan nakliye süreleri
Yazıda, bu düşüşlerin muhtemelen uzayan nakliye sürelerinin geçici etkilerini yansıttığı aktarıldı.
Enflasyonu yükseltebilir görüşü
IMF’nin blog yazısında, devam etmesi halinde bu aksamaların etkilenen ülkelerdeki bazı tedarik zincirleri için geçici engel oluşturabileceği ve kısmen yüksek nakliye maliyetleri nedeniyle üzerinde yukarı yönlü baskıya neden olabileceği uyarısında bulunuldu.
Haber Kaynağı: Anadolu Ajansı (AA)
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.