PROJE İSMİ | AMACI | DURUM | BAĞLANTI LİNK |
---|---|---|---|
100 Yazar 100 Eser | Cumhuriyetimizin 100. yılına özel | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Kudüs | Kanayan Yaramız | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Yarım Kalan Hikayeler | Herkesin bir hikayesi vardır | Eser alımı tamamlandı | Eser Paylaşımı |
Öğretmenim | Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Ortadoğu şiir yarışması | 3 kişiye ödül verilecek | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Güle Revan | 40 Yazar 40 Naat | Eser alımı tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Güney Koreli akıllı telefon üreticisi Samsung, Galaxy Fold ile birlikte ilk defa pazarına girmiş ve pazardaki yarışı başlatmıştı. Daha sonra ise birçok üretici, kendi katlanabilir modellerini piyasaya sürmeye başlamıştı.
Katlanabilir modellerin fiyatları ilk başta oldukça yüksek olsa da daha sonra fiyatlar yavaş yavaş geriye çekildi.
2023’te 16 milyona yakın satış gerçekleşti
TrendForce’un verilerine göre, 2023 yılında 15,9 milyon katlanabilir akıllı telefon satışı yapıldı. Bu, 2022 yılına göre satışların yüzde 25 oranında arttığı anlamına geliyor.
Katlanabilir telefonlar, piyasaya sürülmelerinin üzerinden altı yıl geçmesine rağmen küresel akıllı telefon satışlarının yüzde 1,4’ünü oluşturuyor.
Ancak Samsung, yine de katlanabilir akıllı telefonları piyasaya sürme çabalarını ve pazarlama yatırımlarını artırıyor.
Counterpoint Research analistlerine göre, 2027 yılına kadar katlanabilir telefonların pazar payı hızlı bir şekilde büyüyecek.
Motorola, ve Honor gibi markalar, son yıllarda kötüye giden satışları canlandırmak için katlanabilir telefonlara umut bağlıyor.
Apple ise şimdiye kadar katlanabilir telefonlara ilgi göstermedi. Ancak, şirketin katlanabilir bir iPad üzerinde çalıştığına dair patent görüntüleri var.
En çok satan markalar
Bu yıl Galaxy Z Fold5 ve Z Flip5 ile karşımıza çıkan Samsung, yüzde 66,4 pay ile açık ara zirvede yer alıyor.
Öte yandan şirket, katlanabilir telefon pazarında rakiplerinin çoğalmasıyla birlikte pazar payında bir miktar düşüş yaşadı.
Samsung’un arkasındaki şirket yüzde 11,9 ile Huawei olurken, Xiaomi’nin pazar payı ise yüzde 5,3 seviyesinde kaldı.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.