PROJE İSMİ | AMACI | DURUM | BAĞLANTI LİNK |
---|---|---|---|
100 Yazar 100 Eser | Cumhuriyetimizin 100. yılına özel | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Kudüs | Kanayan Yaramız | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Yarım Kalan Hikayeler | Herkesin bir hikayesi vardır | Eser alımı tamamlandı | Eser Paylaşımı |
Öğretmenim | Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Ortadoğu şiir yarışması | 3 kişiye ödül verilecek | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Güle Revan | 40 Yazar 40 Naat | Eser alımı tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
BURCU KIRATLI/BLOOMBERG HT ARAŞTIRMA ANALİSTİ
Migros yılın 3. çeyreğinde net kâr açıkladı. Geçen yılın aynı çeyreğinde yüzde 7,6 olan net kâr marjının düşüşü, esas olarak enflasyon muhasebesinin etkilerinden kaynaklandı. 3. çeyrekte enflasyonun geçen yılın aynı dönemine göre düşük seyretmesi, Migros’un varlıklarından elde ettiği parasal kazancın da daha düşük olmasına yol açtı.
Şirket, 2024 yılının ilk dokuz ayında yüzde 2,6 marjla toplam 5.464 milyon TL net kâr kaydetti. Şirketin toplam net satışları dokuz aylık dönemde 206.3 milyar TL’ye ulaştı ve geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11,5 artış gösterdi.
2024 yılının üçüncü çeyreği itibarıyla, Migros’un özkaynakları yıllık yüzde 15 oranında reel artış göstererek 54,4 milyar TL’ye ulaştı. Ayrıca, Nielsen verilerine göre Migros’un hızlı tüketim ürünleri pazarındaki payı 2024’ün ilk dokuz ayında modern FMCG pazarında 60 baz puan, toplam FMCG pazarında ise 40 baz puan arttı.
2024’ün ilk yarısında hem fiziksel mağazalarda hem de online kanallarda yaygınlığını artıran Migros, yılın ilk dokuz ayında 271 yeni mağaza açarak toplam mağaza sayısını 3,550’ye çıkârdı. 30 Eylül 2023 itibarıyla 1,053 olan online alışveriş hizmeti sunulan mağaza sayısı, aynı tarihte 2024 yılı için 1,289’a yükseldi.
Migros, yeni mağaza açılışlarının yanı sıra mevcut mağazaların yenilenmesi, yeni dağıtım merkezleri açılması, enerji, bilgi teknolojileri ve Ar-Ge yatırımları gibi alanlarda 2024’ün ilk dokuz ayında toplam 6,072 milyon TL yatırım gerçekleştirdi.
Migros, 2024 yıl sonu beklentilerini güncelleyerek TMS 29 enflasyon muhasebesine göre reel konsolide satış büyüme hedefini yüzde 10-12 aralığına çıkârdı. TMS 29 hariç tutulduğunda ise yıl sonu konsolide satış büyüme hedefi yüzde 76-78 olarak revize edildi. Şirket ayrıca, TMS 29 enflasyon muhasebesi dahil konsolide faiz, amortisman ve vergi öncesi kârlılık (FAVÖK) marjı beklentisini yüzde 5’e, TMS 29 hariç ise yüzde 9’a çıkârdı. Yıl boyunca 350 yeni mağaza açılışı hedefini koruyan Migros, yatırım harcamaları hedefini de TMS 29 hariç ~8 milyar TL olarak belirledi.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.