DOLAR 19,3938 -0.05%
EURO 21,3251 0.06%
ALTIN 1.244,76-0,45
BITCOIN 568831-2,79%
İstanbul
13°

PARÇALI AZ BULUTLU

04:40

İMSAK'A KALAN SÜRE

xslot trbet tarafbet orisbet betturkey betpublic bahiscom betebet betlike mariobet betist 1xbet trendbet istanbulbahis zbahis royalbet betwild alobet aspercasino trwinbetonred bizbet
Casibom
PROJE İSMİ AMACI DURUM BAĞLANTI LİNK
100 Yazar 100 Eser Cumhuriyetimizin 100. yılına özel Tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Kudüs Kanayan Yaramız Tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Yarım Kalan Hikayeler Herkesin bir hikayesi vardır Eser alımı tamamlandı Eser Paylaşımı
Öğretmenim Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim Devam ediyor Eser Paylaşımı
Ortadoğu şiir yarışması 3 kişiye ödül verilecek Devam ediyor Eser Paylaşımı
Güle Revan 40 Yazar 40 Naat Eser alımı tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Uçak kapılarında neden kırmızı kurdele var, ne işe yarıyor?
5 okunma

Uçak kapılarında neden kırmızı kurdele var, ne işe yarıyor?

ABONE OL
5 Kasım 2024 13:22
Uçak kapılarında neden kırmızı kurdele var, ne işe yarıyor?
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Bir uçağın kalkışa hazırlanma sürecinin son evresinde kabin ekibinin kapılarda metal bir kolu çektiğini ve çıkışlara küçük, kırmızı bir kurdele taktığını görmüş olabilirsiniz. Bu kurdele pek bir işe yaramıyor gibi gözükse de, aslında birinin hayatını kurtaracak kritik bir ekipman…

Bu kurdele, özellikle uçağın dışından içeri girmeye çalışan acil servislerin, bir kapının “yüklü” olduğunu ve açılmasının ciddi bir tehlike yaratabileceğini anlamak için kullanılır. “Yüklü” bir kapı, uçağın tahliye kaydırağının devreye girdiğini ve açılmaya hazır olduğunu tanımlar. Bu durumda kapıyı açmak, kaydırağın patlayarak dışarı fırlamasına ve hızla şişmesine sebep olur ve bu da kapının önünde duran herkes için ciddi bir ezilme tehlikesi yaratır.

Tüm ticari yolcu uçaklarının, aracın içerisindeki herkesin 90 saniyeden kısa sürede tahliye edilmelerini sağlayacak ekipmanlara sahip olması gerekir. Bu amaçla geliştirilen tahliye kaydıraklarının -54 ve +71 santigrat derece aralığındaki sıcaklıklarda ve saatte 46.3 kilometreye kadar çıkan rüzgara karşı bile çalışarak altı saniyede kullanıma hazır olacak şekilde şişebilmeleri gerekir.

Kabin ekibinin kapılardaki sürgüleri çekerek uyguladıkları kurma işlemi, kapı açıldığı anda kaydırak sisteminin devreye girmesini sağlar. Ancak istenmeyen bir durum olduğunda ve uçağın yere inmesinden sonra dışarıdan acil müdahale servislerinin uçağa girmesi gerektiğinde, hangi kapılarda kaydırağın kurulu veya yüklü ve açılmaya hazır olduğunu anlamak için kullanabilecekleri tek bilgilendirme aracı bu küçük kırmızı kurdeledir.

Bir kapı açıldığında, sıkıştırılmış karbondioksit ve nitrojen gazı güçlü bir patlama yaratır ve kaydırağın içindeki bir dizi aspiratör de kaydırağın anında üçte birine kadar şişmesini sağlar. Ayrıca bu süreç, birkaç saniye sonra kaydırak tamamen şiştiğinde kapanan panjurlar aracılığıyla çevredeki havayı aspiratörlere çeken bir vakum yaratır.

Neyse ki uçuşların çok büyük bir kısmı sorunsuz bir şekilde varış noktasına ulaşarak indiği için bu küçük kurdelenin görevine nadiren ihtiyaç duyulur. Kurdelenin kaldırılması da, kabin ekibinin iniş ardından uyguladıkları ve kaydırak sistemini devre dışı bırakan protokolün bir parçasıdır.

En az 10 karakter gerekli

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE