PROJE İSMİ | AMACI | DURUM | BAĞLANTI LİNK |
---|---|---|---|
100 Yazar 100 Eser | Cumhuriyetimizin 100. yılına özel | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Kudüs | Kanayan Yaramız | Tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Yarım Kalan Hikayeler | Herkesin bir hikayesi vardır | Eser alımı tamamlandı | Eser Paylaşımı |
Öğretmenim | Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Ortadoğu şiir yarışması | 3 kişiye ödül verilecek | Devam ediyor | Eser Paylaşımı |
Güle Revan | 40 Yazar 40 Naat | Eser alımı tamamlandı | Satın Alabilirsiniz |
Semih Albayrak
Dünyada fosil yakıtların kullanımının azaltılması ve karbon salınımının düşürülmesi hedefleri ekseninde elektrikli araçlara olan ilgi her geçen gün artmaya devam ediyor. Türkiye’de de elektrikli araç kullanımı hızla yaygınlaşırken sadece elektrikli araçların şarj altyapısının eksikliği değil ayrıca yan sanayi cephesinde de sorunlar gün yüzüne çıkmaya başladı.
Türkiye’de otomotiv sektörünün yan sanayi açısından önemini ve dönüşüme neden ihtiyaç duyulduğunu anlamak için öncelikle araç kullanım alışkanlıklarını ve ihracat performansını masaya yatırmak gerekiyor.
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin 2024 yılı Ocak Ağustos dönemine ait raporuna göre, Türkiye otomotiv pazarında hibrit ve elektrikli otomobillerin payları dikkat çekici bir artış gösteriyor. Benzinli otomobil satışları 388 bin 609 adetle yüzde 64,2 pay alırken, hibrit otomobiller 94 bin 790 adetle yüzde 15,7, dizel otomobiller 66 bin 754 adetle yüzde 11, elektrikli otomobiller 51 bin 144 adetle yüzde 8,4 ve otogazlı otomobiller ise 4 bin 342 adetle yüzde 0,7 pay elde ediyor. Elektrikli otomobil pazarında ise, 160 kilovat (kW) altındaki elektrikli otomobil satışları yüzde 130,8 artış kaydederek pazardan yüzde 7 pay alırken, 160 kW üstündeki elektrikli otomobil satışları yüzde 13,5 azalarak yüzde 1,4 pay elde ediyor.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.