DOLAR 19,3938 -0.05%
EURO 21,3251 0.06%
ALTIN 1.244,76-0,45
BITCOIN 568831-2,79%
İstanbul
13°

PARÇALI AZ BULUTLU

04:40

İMSAK'A KALAN SÜRE

xslot trbet tarafbet orisbet betturkey betpublic bahiscom betebet betlike mariobet betist 1xbet trendbet istanbulbahis zbahis royalbet betwild alobet aspercasino trwinbetonred bizbet
Casibom
PROJE İSMİ AMACI DURUM BAĞLANTI LİNK
100 Yazar 100 Eser Cumhuriyetimizin 100. yılına özel Tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Kudüs Kanayan Yaramız Tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Yarım Kalan Hikayeler Herkesin bir hikayesi vardır Eser alımı tamamlandı Eser Paylaşımı
Öğretmenim Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim Devam ediyor Eser Paylaşımı
Ortadoğu şiir yarışması 3 kişiye ödül verilecek Devam ediyor Eser Paylaşımı
Güle Revan 40 Yazar 40 Naat Eser alımı tamamlandı Satın Alabilirsiniz
TikTok’un Yaratıcı Stratejileriyle Türkiye’deki Markalar Alışveriş Sezonuna Hazırlanıyor
  • Mavikuş Medya
  • Yaşam
  • TikTok’un Yaratıcı Stratejileriyle Türkiye’deki Markalar Alışveriş Sezonuna Hazırlanıyor
11 okunma

TikTok’un Yaratıcı Stratejileriyle Türkiye’deki Markalar Alışveriş Sezonuna Hazırlanıyor

ABONE OL
8 Ekim 2024 14:36
TikTok’un Yaratıcı Stratejileriyle Türkiye’deki Markalar Alışveriş Sezonuna Hazırlanıyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Yaklaşan indirim aylarında tüketicilerin alışverişe hız verdiği 2024’ün son çeyreği, Türkiye’deki markalar için büyük fırsatlar sunuyor. TikTok, markaların alışveriş sezonunda kalıcı ve etkili bir şekilde varlık göstermeleri için yenilikçi stratejiler geliştirdi. Markalar artık kısa vadeli promosyonlardan ziyade, dijital platformları kullanarak tüketicilerle yıl boyu süren bir etkileşim kurmayı tercih ediyor. Geçtiğimiz yıl TikTok’ta bir reklam gören kullanıcıların yüzde 54’ü alışveriş yapma eğiliminde olduğunu belirtti [1], bu da platformun alışveriş davranışlarına etkisini net bir şekilde ortaya koyuyor.

Tüketici harcamalarında artış yaşanırken, geleneksel alışveriş günleri olan Muhteşem Cuma ve Siber Pazartesi’nin dışına taşan bir trend gözleniyor. Tüm yaş gruplarından tüketiciler elektronik, moda, ev eşyaları, güzellik ve kişisel bakım kategorilerinde internetten alışveriş yapıyor [1]. Bu faktörlerin etkisiyle TikTok, platformda sürekli alışveriş davranışlarına yönelik belirgin bir değişim gözlemledi. Artık kitleler, yılın 4. çeyreği boyunca markalarla etkileşim kuruyor. Bu da artan talebi karşılayabilmek için markaların yalnızca promosyon dönemlerine odaklanmak yerine tüm çeyrek boyunca aktif olmalarının giderek daha önemli hale geldiğini vurguluyor.

TikTok Marketing Science tarafından sağlanan verilere göre, 2023 yılının son çeyreğinde Türkiye’de tüketici ilgisinin ve alışveriş işlemlerin ciddi oranda arttığını ortaya koyuyor. 2023’ün 4. çeyreğinde gerçekleşen alışverişler, yıl içindeki ortalama bir çeyrekten 1,8 kat daha yüksek olmakla birlikte, tüketiciler büyük kampanya dönemlerinin ötesinde de alışveriş yaptılar [2].

TikTok’ta Dördüncü Çeyrek Boyunca Varlık Gösteren Markalar Avantaj Sağlıyor

Yılın son çeyreğinde sürekli bir varlık gösteren markalar, belirli alışveriş dönemlerine odaklanan markalara kıyasla ciddi avantajlar elde etti. MENAT bölgesinde sürekli etkileşim sağlayan markaların dönüşüm oranlarında 1,1 kat oranında artış sağlandı[4].

Analistlere göre, bu eğilim 2024 yılında daha da hızlanacak. Türkiye’de tüketiciler, küresel eğilimlere paralel olarak markaları keşfetmek ve onlarla etkileşim kurmak için giderek daha fazla dijital platformlara yöneliyor. Alışveriş yapanların yüzde 41’i TikTok’ta her zaman ilginç markalar ve ürünler keşfettiklerini [1], belirtiyor ve markalar geleneksel indirim dönemlerinin tüm ‘Altın Çeyrek’e yayıldığını fark ediyor. 

Yaratıcı İçerik ve Yenilikçi Reklamcılık ile Kesintisiz Etkileşim

TikTok’un çok yönlü araçları, markaların yıl boyunca sürekli bir tüketici etkileşimi sağlamalarına olanak tanıyor. Yaratıcı içerikler, yenilikçi reklamcılık ve TikTok’un etkileyici yaratıcı ekosistemi, markaların tüketicileri ile sezonluk trendlerin ötesine geçen bir bağ kurmalarına yardımcı oluyor. TikTok içerik oluşturucularıyla yapılan iş birlikleri, yaratıcı uzmanlar ve prodüksiyon ortakları aracılığıyla hızlanan üretim süreçleri sayesinde markalar, daha etkili ve hızlı sonuçlar alabiliyor. Bu stratejiler, markaların Q4 boyunca tüketicilerin hayatında kalıcı bir yer edinmesine ve yatırım getirisini maksimize etmesine katkı sağlıyor.

TikTok Türkiye İş Birlikleri Yöneticisi Barış Aldanmaz, Türkiye’nin dinamik ve hızla büyüyen perakende sektöründe markalara yıl boyunca yüksek etkileşim anlarını yakalamak için büyük bir fırsat sunduklarini belirterek; “Çevrimiçi alışverişe olan güven arttıkça ve pazar olgunlaştıkça, TikTok’un ileri düzeydeki reklamcılık ve yaratıcı çözümleri sayesinde markalar alışveriş sezonunun karmaşasında fark yaratabilir. Sürekli etkileşim stratejileri, değer yaratmanın yanı sıra tüketici sadakati oluşturacak ve önemli getiriler sağlayacaktır” diyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

En az 10 karakter gerekli

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE