DOLAR 19,3938 -0.05%
EURO 21,3251 0.06%
ALTIN 1.244,76-0,45
BITCOIN 568831-2,79%
İstanbul
13°

PARÇALI AZ BULUTLU

04:40

İMSAK'A KALAN SÜRE

xslot trbet tarafbet orisbet betturkey betpublic bahiscom betebet betlike mariobet betist 1xbet trendbet istanbulbahis zbahis royalbet betwild alobet aspercasino trwinbetonred bizbet
Casibom
PROJE İSMİ AMACI DURUM BAĞLANTI LİNK
100 Yazar 100 Eser Cumhuriyetimizin 100. yılına özel Tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Kudüs Kanayan Yaramız Tamamlandı Satın Alabilirsiniz
Yarım Kalan Hikayeler Herkesin bir hikayesi vardır Eser alımı tamamlandı Eser Paylaşımı
Öğretmenim Sizi etkileyen öğretmeninizi anlatın antolojide yer verelim Devam ediyor Eser Paylaşımı
Ortadoğu şiir yarışması 3 kişiye ödül verilecek Devam ediyor Eser Paylaşımı
Güle Revan 40 Yazar 40 Naat Eser alımı tamamlandı Satın Alabilirsiniz
“Yeni otomotiv yatırımlarına yönelik rekabeti bozucu teşvikler olmamalı”
  • Mavikuş Medya
  • Ekonomi
  • “Yeni otomotiv yatırımlarına yönelik rekabeti bozucu teşvikler olmamalı”
11 okunma

“Yeni otomotiv yatırımlarına yönelik rekabeti bozucu teşvikler olmamalı”

ABONE OL
8 Ekim 2024 14:13
“Yeni otomotiv yatırımlarına yönelik rekabeti bozucu teşvikler olmamalı”
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Eroldu Bloomberg HT’nin sorularını cevapladı.

Eroldu, Çin’den gelen yeni yatırımlar hakkında rekabeti bozcu teşvikler olmaması gerektiğini söylerken, Türk otomotiv sanayinin rekabet etmeye hazır olduğunun altını çizdi.

Otomotiv üretime dair rakamları değerlendiren Eroldu, şunları söyledi:

“Rakamlar çok boyutlu iyi olan rakamlarımız da var, kötü olan rakamlarımız da var. Eylül ayında 3,4 milyar dolarla rekor bir ihracatın olduğu bir ay oldu. Tedarik sanayinin ihracatında artışın çok önemli olduğunu söylemek istiyorum. Otomotiv sanayi 26,4 milyar dolar ihracatla Türkiye’de en fazla ihracat yapan sektör oldu. Otomotiv sanayinin üretiminde azalma var. Geçen senenin ilk dokuz ayına göre bu sene ilk dokuz ayında yüzde7’lik kaybımız var. Üretimde bunun en büyük sebebi iç piyasadaki yerli üretim nakit satışların azalma olması. İlk dokuz ayda 6 puanlık bir gerileme var. Eylül ayında 8 puana çıktığını görüyoruz. İthalatçıların pazar payının arttırdığı bir 9 ay yaşadık. Bu da gelecek yatırımların istihdamlı koruması açısından iyi göstergeler değil”

“Kamyon üretimindeki azalma, Avrupa’daki yavaşlamanın göstergesi”

Kamyon üretimindeki düşüşün ekonomiye dair bilgi verdiğinin altını çizen Eroldu, “Türkiye’deki kamyon üretiminde önemli bir düşüş olduğunu görüyoruz. En önemli nedeni Avrupa’ya yapılan ihracattaki azalma geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 44’lük bir ihracat azalması var. Ekonominin gidişatı konusunda öncü sinyallerdir. Avrupa’da bir durgunluğun yavaşlamanı bir belirtisi olarak görüyoruz” diye ekledi.

“Lüks araç ve başlangıç seviyesindeki araç benzer vergi oranlarına tabii”

Düşüşlerin sebepleri hakkında da konuşan Eroldu, ÖTV oranlarına dikkat çekti. Eroldu, “ÖTV oranlarının güncellenmemesi sebeplerden biridir. Yerli üreticiler de hem yüksek enflasyonist ortamlarda yüzde 80 ÖTV dilimi ile araç satışı yapmaya çalışıyorlar. Yerli otomotiv üreticileri Türkiye’de B ve C segmentinde üretim yaparlar. Fiyatları ve maliyetleri en hassas olan müşteri kitlesinin olduğu satın alma gücünün en zayıf olduğu müşteri kitlesi ile iş yapan bir sektör. Vergilerin bu kadar yüksek olması lüks araçlarla başlangıç seviyesindeki araçların benzer vergi oranlarına tabii olması yerli üreticilerin pazar payını olumsuz etkiliyor” dedi.

“Yeni otomotiv yatırımlarına yönelik rekabeti bozcu teşvikler olmamalı”

Çinli yatırımcıların Türkiye’ye gelmesi konusunda değerlendirmede bulunan Eroldu, bunun otomotiv sanayisine katkısının olumlu olacağının altını çizerek şunları söyledi:

“Ülkeye yeni otomotiv yatırımların gelmesi konusunda çok mutluyuz. Türkiye’de 2 milyon 200 bin adet olan üretim kapasitesinin daha da yukarılara taşınmasıdır. Bu açıdan son derece önemli Çinli firmaların belli konularda teknolojik etkinlikleri de var. Bunların Türkiye’ye taşınması Türkiye’deki oyuncular için de gelişim fırsatı sunuyor. Rekabeti bozucu teşviklerin konmaması gerektiğini düşünüyoruz. Çinlilerle Türkiye şartlarında Türk otomotiv sanayi olarak rekabet etmeye hazırız çok önemli bir sorun olacağını düşünmüyoruz”

En az 10 karakter gerekli

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE